aktuálně
Naši členové zasahují na silnicích každý den, přehled z jejich práce naleznete na jejich webech. Zde přinášíme informace o práci spolku a toho, co souvisí s aktivitami našich členů.
Hlavně NE podle zákona aneb Kdo si (v koloně) počká, ten se (policie) dočká – díl VI.
Dne 8. 9. 2014 v 07:15 došlo k dopravní nehodě (DN) nákladního vozidla na D1 na 129,905. km ve směru na Prahu, a to v těsné blízkosti dlouhodobé uzavírky D1 na 134. km z důvodu opravy mostu. Na tomto úseku dálničního oddělení PČR Velký Beranov se...
Hlavně NE podle zákona aneb Kdo si (v koloně) počká, ten se (policie) dočká – díl V.
Společnost KAPPA-P uvedla další případ nehody, kdy odstranění nehody trvalo zbytečně dlouho kvůli liknavosti PČR. 25. 11. 2015 se stala nehoda rumunského kamionu, a to v čase 11.50. SSÚD bylo voláno ve 12.20 hodin a odtahová služba byla informovaná ve 12.50. „Naše...
Den s řidičem odtahovky: Nejkratší odtah byly 3 metry, nejhorší jsou letní víkendy a zimní kalamity
Práce řidiče vozu odtahové služby může kolikrát působit jako taxikařina. Když se to sejde, jezdí chlapíci v reflexních bundách zachraňovat motoristy jednoho za druhým. Jenže co když havaruje kamion, porouchá se autobus anebo dojde k potopení lodi? Pak to teprve začne...

PČR neustále obhajuje Memorandum
Další konkrétní příklad však ukazuje, že za cenu zmatků při řešení dopravních nehod Dopis (2) Aktualni_nehoda_polsky_kamion 2.2.upozornění

Neznalost problematiky a zjednodušování aneb Novináři varují před monopolem
V souvislosti s návrhem na změnu Zákona o provozu na pozemních komunikacích, konrétně pak s pozměňovacím návhrem poslance Milana Ferance, se v médiích znovu vyrojily články a reportáže varující před monopolizací na poli odtahových služeb. Příkladem může být tento...

Stačí pár „dárečků“ a smlouvička se podaří…
Návrh memoranda odtahy

Jak poškozuje náměstek MD ČR Mgr. Kopřiva státní kasu
Když jsme se Mgr. Jakuba Kopřivy, náměstka Sekce legislativní a právní na Ministerstvu dopravy ČR, ptali, proč úmyslně poškozuje státní kasu a všechny daňové poplatníky, proč se chystá poškodit zatím dobře fungující IZS nebo proč bezhlavě prosazuje zájmy ČKP, která v...

Proč policie nekoná dle zákona?
Je-li překážkou provozu vozidlo, rozhoduje o jeho odstranění policista. Dle zákona o provozu na pozemních komunikacích je povinen odstranit překážku v provozu (pokud ji neprodleně neodstraní ten, kdo ji způsobil), správce komunikace a to na výzvu police. Často však...

Nepravdy policejního prezidenta
Policejní prezident při svém vyjádření k problematice odstraňování překážek provozu na pozemních komunikacích opět vyslovil řadu nepravd. Proto jsme byli nuceni opět na tyto nepravdy reagovat formou otevřeného dopisu, adresovaného ministru dopravy, panu docentovi Ing....

Rýdl (ŘSD): Pojišťovny žádají na dálnicích exkluzivní postavení
Do nastaveného systému odstraňování nehod na dálnicích se tlačí komerční pojišťovny. Žádají po Ředitelství silnic a dálnic, jako správci komunikace, výsadní postavení pro Českou kancelář pojistitelů (ČKP) při zajišťování odstraňování dopravních nehod, řekl pro...

Peklo s třemi mrtvými na D1
Na dálnicích se setkáváme nejen s nepojízdnými nebo havarovanými vozidly, řešíme i dopravních nehody, kde jsou těžce ranění a mrtví a to bývá na psychiku velmi náročné. Celý článek si může přečíst na blesk.cz.

Proč je policie nečinná?
Deset hodin dlouhé fronty na Pražském okruhu kvůli tomu, že policie nechala řidiče havarovaného kamiónu, aby jednal podle svého uvážení. „Vina je na jednoznačně straně policie, která nevyzvala správce komunikace, aby konal,“ řekl redakci Security Magazínu analytik....

Tvůrce standardů ŘSD k problematice odtahů
Ing. Josef Libertín, CSc., je respektovaným soudní znalec v oboru dopravy. V rámci Ústavu soudního inženýrství VUT v Brně připravuje standardy pro Ředitelství silnic a dálnic. V této reportáži se vyjádřil k problematice odstraňování překážek na pozemních komunikacích,...